Spinning – šlápněte do pedálů! | ZONE4YOU
733 735 373 info@zone4you.cz

Spinning – šlápněte do pedálů!

 

Ať už hledáte odreagování od rodiny a práce, chcete zformovat postavu nebo zlepšit svou kondici, jízda na stacionárním kole při motivující hudbě pro vás bude to pravé. Vydejte se na lekci spinningu a dejte si pořádně do těla. Zapojují se především velké svalové skupiny spodní poloviny těla, jako jsou stehna, hýždě a lýtka.

 

Populární aerobní aktivita

Spinning patří k nejpopulárnějším aerobním sportům. Cvičit může každý, takže přestaňte hledat výmluvy, proč zrovna vy nemůžete začít. Nerozhoduje vaše fyzická kondice, věk a dokonce ani váha, protože při jízdě na kole nedochází k zatěžování kloubního aparátu, jako třeba při běhání. Vyžadována není ani žádná náročná koordinace pohybů, jako v případě aerobiku nebo zumby. Na první lekci vám instruktor všechno vysvětlí a doporučí, jak si první jízdu užít. Pak se posadíte na stacionární kolo, upravíte si ho podle výšky těla tak, aby byl trénink zdravotně prospěšný, dáte nohy na pedály a můžete vyrazit.

 

Zvládnete to

Každá hodinová lekce má danou strukturu i charakter. Začíná se zahřátím v několika minutách, poté se průběžně střídají jízdy v sedle a ze sedla, s vyšší zátěží a intenzitou, na konec pak následuje vyjetí, uvolnění a strečink na protažení. Tempo a frekvenci jízdy určuje vyškolený instruktor, který dává pokyny. Zátěž si však každý volí na kole sám tak, aby to ušlapal a udýchal. Bude-li vám docházet energie, motivační hudba i povzbudivá slova instruktora vás zase „nakopnou“ a pomohou k lepším výkonům. A vyhecovat vás jistě dovedou také vaši cvičící „kolegové“.

 

Na co nezapomenout

Oproti klasické cyklistice se spinning v mnohém liší – druhem pohybu počínaje a energetickým výdejem konče. Rozdíly jsou zřejmé také ve vybavení, helmu v tělocvičně potřebovat nebudete, pořiďte si však tretry na kolo nebo tenisky, elastické kalhoty s vložkou a dres. Volte materiály, které jsou vzdušné a přiléhavé – poskytnou vám dostatek pohodlí a zároveň vás nijak nebudou omezovat v pohybu. Doplňování tekutin je klíčové, takže si připravte alespoň litrovou láhev.

Ať jste trénovaný sportovec nebo úplný začátečník spinning stojí za to vyzkoušet! Pokud si na cvičení najdete čas alespoň dvě až čtyři hodiny týdně, brzy na sobě uvidíte a hlavně pocítíte výsledky. Navíc si pročistíte hlavu a vyplavíte endorfiny, takže si na vás žádné splíny ani deprese jednoduše nepřijdou!